Fara un venit stabil, analistii avertizeaza ca vanzarile de Craciun ar putea scadea pe fondul reducerii numarului de cadouri pe care cumparatorii vor fi dispusi sa le cumpere si astfel magazinele vor trebui sa gaseasca o destinatie pentru marfa de pe rafturi, scrie CNN Money.
Desi se aud deja colinde de Craciun si se apropie vertiginos perioada cadourilor si a cumparaturilor pentru sarbatorile de iarna, criza care a inghetat totul in jurul ei nu promite nimic bun pentru consumatori, retaileri si chiar pentru economie.
In pofida faptului ca Congresul a aprobat planul in valoare de 700 mld. dolari, menit sa salveze sistemul bancar, analistii nu sunt foarte optimisti pe sfarsit de an. Ei cred ca bancile nu sunt atat de increzatoare ca sa dea liber la imprumuturi si ca americanii economi sau cei incorsetati de problemele financiare nu vor fi interesati sa arunce usor banii.
"Este o tensiune evidenta in industria de retail", spune Marshal Cohen, analist-sef al industriei de retail la NPD Group. "Nici nu am ajuns la Halloween si retailerii vorbesc deja de reducerile de Craciun", adauga acesta.
Craciunul este evident una dintre perioadele preferate ale retailerilor, tinand cont ca sarbatorile de la sfarsitul anului aduc in buzunarul a mai mult de jumatate dintre acestia sume deloc neglijabile.
Recent, Wall Mart, cel mai mare retailer din lume, a anuntat ca va reduce pretul pentru cele mai populare jucarii, pentru ca in urmatoarea perioada sa lanseze marfa pentru Craciun.
Un alt vanzator de jucarii, KB Toys, a anuntat ca a redus pretul pentru mai mult de 200 de jucarii la sub 10 dolari pentru "a permite consumatorilor sa tina cu dintii de dolarii lor in aceste vremuri dificile".
Vor fi insa suficiente aceste initiative timpurii pentru a salva ceea ce analistii se asteapta sa fie o moarte a sezonului de cumparaturi pentru sarbatorile de