BARACK OBAMA • Restaurantele americane anticipeaza rezultatul alegerilor in functie de succesul unor retete • Patiseria Busken Bakery a lansat in urma cu o luna biscuitii Obama, acoperiti cu zahar pudra albastru, si biscuitii McCain, acoperiti cu zahar pudra rosu • Asociatia Brutarilor Americani (RBA) a lansat doua prajituri cu efigia celor doi candidati, distribuite de circa 50 de brutarii din 23 de state
O parte dintre alegatorii americani vor vota cu papilele, sustin restaurantele, cafenelele si patiseriile care inventeaza retete dupa imaginea candidatilor la alegerile prezidentiale si pretind ca, in functie de succesul inventiei lor, pot prezice rezultatul scrutinului, relateaza AFP. La restaurantul Silver Dine din orasul Rockville, o suburbie a capitalei Washington, Sean Collins, un instalator, mananca cu pofta dintr-o "Obamleta", o omleta care contine toate ingredientele unei pizza dupa cum se pregateste la Chicago, orasul in care candidatul democrat si-a inceput cariera politica. "Cand am vazut denumirea de «Obama», am ales-o imediat", a declarat acesta. "Nici macar nu am privit ingredientele", a adaugat acesta, subliniind ca i-ar fi placut si omleta "McCainleta", pregatita cu pui, sos de barbecue si ierburi aromate, dar in alte imprejurari. Cele 16 restaurante Silver Dine aflate in regiunea limitrofa capitalei americane au vandut circa 2.000 de "McCainlete" si "Obamlete". Zilnic, site-ul lantului de restaurante, care invita clientii "sa voteze devreme si des" cu stomacul lor, prezinta numarul de omlete vandute: 1.404 de "Obamlete" si 670 de "McCainlete".
Patiseria Busken Bakery a lansat in urma cu o luna biscuitii Obama, acoperiti cu zahar pudra albastru, si biscuitii McCain, acoperiti cu zahar pudra rosu, culorile celor doua partide implicate in cursa pentru Casa Alba, Partidul Democrat si Partidul Republican. Pana in prezent