Incep prin a preciza ca nu am pretentia ca argumentele enumerate mai jos explica totul, cind de fapt nu explica decit un fragment. Articolul nu se vrea vreun raspuns la problemele existentiale ale presei scrise, dar poate trece ca un raspuns la o serie de intrebari, chiar daca nu multe. Asa ca incep cu un soi de mic studiu de caz.
Zilnic, o cunostinta cumpara Libertatea, Click! si CanCan. Pe toate trei. In trafic, atunci cind stai 40 de minute ca sa treci doua intersectii, daca ai niste ani de condus in spate, poti sa pui ziarul pe volan si sa vezi ultimele birfe. Asa mi-au picat in mina si mie cele trei tabloide si am avut sansa sa le rasfoiesc. Ce am vazut? Hai sa le luam pe rind.
Birfe, vedete, birfe, vedete…
Un ziar quality n-ar publica toate timpeniile. Totusi, pentru un public de masa, informatiile despre vedete, indiferent care sint ele acelea, primeaza. Cineva imi spunea, acum vreo doi ani, ca Mihaela Radulescu si Andreea Marin vind cel mai bine publicatiile din categoria “Birfe”. Prin urmare, nu ma mira absolut deloc faptul ca, de vreo doua saptamini, pe pagina intii a celor trei domina Mihaela Radulescu.
Publicul citeste birfe din mai multe motive - pe care le-am mai explicat si cu alte ocazii -, insa cel mai important este “capra vecinului”. Romanul e sarac, e nefericit, cind vede ca nu-stiu-care vedeta a dat de naiba nu poate decit sa se bucure. Nefericirea altuia ii creste lui speranta de viata. Indiferent ca are bani sau nu, se duce la colt si cumpara Libertatea, Click! sau CanCan.
Recentele scandaluri care o vizeaza pe Radulescu nu pot fi decit benefice concurentei dintre tabloide. Nu stiu daca a remarcat cineva, dar in timp ce unii o pupa in fund, altii o iau la frecat pe toate partile. Unii spun ca Mihaela Radulescu si Dani Otil se iubesc, altii scriu ca e doar o relatie de forma, de ochii lumii.