Calatorul din spatele tau joaca poker pe un site de jocuri de noroc. Sotia lui sta de vorba pe chat de pe telefonul mobil, in timp ce copiii lor trimit mesaje text si folosesc serviciul pay-per-view prin intermediul satelitului. Bautura, luata la suprapret, iti este asezata pe o tava imbracata in reclame, in timp ce personalul de cabina, mereu la datorie, se plimba peste tot pentru a vinde bilete de teatru si DVD-uri, pe langa bunurile traditionale de tip duty-free pentru livrare la domiciliu, scrie International Herald Tribune.
"Este un mall la bord", spune Ramsey Nuwar, director de vanzari la ARINC's Skybuy, vorbind despre un viitor nu prea indepartat, in care liniile aeriene ar putea deveni retaileri cu aripi. Compania sa vinde aparaturi conectate la satelit care vor face plata direct de pe cardul de credit al calatorului.
Ideea face parte din obiectivul frenetic al liniilor aeriene care vor sa gaseasca noi cai de a-si maximiza veniturile in contexul crizei financiare care le-a afectat cererea, dupa ce pretul petrolului a crescut dramatic in ultimii doi ani. Cu putin control asupra costurilor, liniile aeriene adauga taxe pasagerilor, care erau odata acoperite din pretul biletelor, in timp ce operatorii low-cost depun multe eforturi pentru a gasi noi lucruri pe care sa le vanda.
"Nu exista linie aeriana low-cost care sa nu fie sustinuta de venituri auxiliare. Ai putea pierde bani zburand de la destinatia A la destinatia B, insa iti poti reduce pierderile prin veniturile auxiliare", a declarat directorul comercial al liniei aeriene low-cost Flybe din Marea Britanie.
Flybe, care anterior a introdus o taxa pentru bagaje, vede in check-in (formalitatile de inregistrare pentru o cursa) noi metode de a reduce costurile pentru calatori.
"Putem sa ieftinim mai mult preturile prin check-in, oferind posibilitatea unor niveluri de taxe. De la a n