Bugetele vor fi diminuate drastic, chiar şi de patru ori. Maximul admis este 50 mil. dolari/an
Salariile vor fi micşorate, iar numărul angajaţilor va scădea de la aproximativ 700-800 la numai 300
Se ia în calcul folosirea unui singur motor timp de şase curseCriza financiară mondială determină managerii Formulei 1 să-şi restrângă bugetele. În urma declaraţiilor recente ale preşedintelui Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA), Max Mosley, potrivit căruia nu vor putea fi susţinute toate cheltuielile din Formula 1, staff-urile echipelor reprezentative ale campionatului iau în calcul micşorarea bugetelor, folosirea aceluiaşi motor pe parcursul a şase Grand Prix-uri (faţă de două cât era prevăzut până în prezent) şi reducerea personalului şi a salariilor. "Echipele au devenit dependente, iar fabricanţii depind de companii. Acum este un adevărat pericol să se producă o criză", scria Max Mosley într-un document adresat echipelor.
Astfel, se propune micşorarea bugetelor echipelor până la 50 milioane de dolari pe an, plus alte 55 de milioane revenite din drepturile de televiziune, reducerea numărului de angajaţi până la 300 (spre exemplu, Ferrari are 750 de angajaţi), folosirea aceluiaşi tip de motor, fabricat de o singură companie, a aceluiaşi tip de cutie de viteze, a aceluiaşi tip de suspensii. Cu alte cuvinte, se vor standardiza monoposturile, ceea ce înseamnă că rezultatele competiţiei vor evidenţia performanţele piloţilor şi evoluţia aerodinamicii. În acelaşi timp standardizarea motoarelor va aduce o economie echipelor din Marele Circ, dar îi va putea umple buzunarele lui Flavio Briatore. El este acţionar principal al unei firme care produce motoarele Mecachromes, companie aflată în pole position pentru viitoarea licitaţie organizată de FIA.
Totodată, FIA va discuta cu reprezentanţii echipelor şi despre propunerea de interzicere a realimentăr