Consiliul Concurentei a dat primele amenzi in ancheta realizata pe piata comertului alimentar, care vizeaza parteneriatele marilor retele de magazine cu furnizorii locali. Trei retele de magazine, Billa, Pic si Spar, au primit amenzi cumulate de 3,2 mil. lei (circa 850.000 de euro), pentru ca au ascuns existenta unei clauze contractuale care ii obliga pe furnizori sa ofere comerciantului cel mai mic pret de pe piata. Potrivit reglementarilor din domeniul concurentei, aceasta clauza este considerata ilegala, pentru ca ii defavorizeaza pe competitorii retailerului care impune aceste conditii.
Valoarea sanctiunilor a fost calculata ca procent din cifra de afaceri comerciantilor, Billa Romania primind o amenda de 2,1 mil. lei, Pic avand 819.000 de lei, iar Spar 256.000 de lei. "Societatile respective au furnizat date incorecte cu privire la inexistenta acestei clauze (a clientului cel mai favorizat - n. red.) in contractele lor comerciale", se arata intr-un comunicat al Consiliului Concurentei.
Contactat de ZF, Liviu Facaleata, directorul general al operatorului hipermarketurilor Pic, a declarat ca reteaua a depus recent contestatia la decizia Consiliului Concurentei. "In cazul nostru, Consiliul Concurentei ne-a amendat pentru ca nu am furnizat informatii complete", a precizat directorul Pic. Reteaua, controlata de Ilie si Cornel Penescu, detine in prezent patru hipermarketuri, fiind cel mai mare retailer roman dupa valoarea vanzarilor. Retelele de supermarketuri Billa si Spar nu au transmis comentariile lor pe marginea acestui subiect pana la inchiderea editiei. Compania Billa Romania face parte din grupul german Rewe si este liderul segmentului de supermarketuri la nivel local, cu vanzari de 322 mil. euro in 2007. La randul sau, reteaua SPAR, de origine olandeza, cu 17 unitati in Romania, este dezvoltata la nivel local prin licenta de operare de catre o