Reducerea costurilor prin eliminarea locurilor de munca a inceput sa se raspandeasca in Silicon Valley, California, printre firme precum AdBrite, o retea de publicitate online, care a concediat saptamana trecuta 40 din cei 100 de angajati ai sai, relateaza Financial Times. "Este nevoie sa devenim profitabili cat mai repede cu putinta. Ne indreptam spre vremuri dificile", a declarat Iggy Fanlo, directorul companiei AdBrite.
"Consider ca situatia este foarte, foarte serioasa", a sustinut Loic Le Meur, fondatorul Seesmic, un site de video blog, care a concediat 10 din cei 24 de salariati in ultima luna. "Din reteaua mea de prieteni antreprenori, jumatate se afla intr-o situatie critica pentru urmatoarele 6-12 luni", a adaugat el.
"Trebuia sa preluam controlul si sa infruntam orice gen de furtuna economica care ne va lovi", a spus Cyan Banister, cofondatorul Zivity, un site de divertisment pentru adulti, care saptamana trecuta a concediat opt din cei 22 de angajati ai sai.
Aceste fapte reamintesc de criza dotcom din 2001. Antreprenorii care efectueaza reducerile de personal sustin faptul ca, de aceasta data, exista un simt al realismului mai mare decat a fost aratat pe timpul crizei dotcom, cand multe companii au reactionat prea tarziu la scaderea activitatii.
Sequoia Capital, una dintre firmele cu cele mai titrate fonduri de investitii din California, a organizat o intalnire privata cu toti directorii companiilor pe care le sustine. In timpul intalnirii, directorii au fost sfatuiti sa priveasca fiecare dolar cheltuit ca si cum ar fi ultimul.
"Intalnirea a catalizat nu doar companiile Sequoia, ci multe alte firme au inceput sa reduca din costuri", a declarat Seth Sternberg, cofondatorul Meebo, o companie de mesagerie instanta.
Posibilitatea unei scaderi a activitatii economice a devenit viabila pentru membrii unei generatii noi de compa