Socializarea online pare a fi raspunsul la intrebarea “Care este cea mai eficienta metoda pentru a angaja si pastra persoane fidele companiilor in care lucreaza?”, dupa cum afirma Maksim Ovsyannikov, vicepresedintele firmei de resurse umane Enwisen, citat de site-ul shrm.org.
“Socializarea la locul de munca este una dintre cele mai bune metode pentru a multumi generatiile tinere. Daca gasesti o formula de a imbina vietile angajatilor cu tipul de munca pe care o depun, atunci ei vor munci mai eficient”, declara specialistul in HR.
Cea mai la indemana practica folosita in resursele umane pentru a grabi socializarea este comunicarea online – folosita chiar inainte ca cineva sa se angajeze in companie. “Inovatia este extrem de importanta”, a adaugat Ovsyannikov.
“Companiile de suces cum sunt Google, Apple, Amazon fac ceva diferit. Gandesc neconventional, pe termen lung, folosesc mijloacele online de comunicare pentru a imbunatati relatiile din interiorul organizatiilor”, a mai spus acesta.
Inclusiv relatia comunicationala dintre specialistii in resurse umane si angajati s-a schimbat in ultimul timp. Pana de curand, departamentele de resurse umane comunicau cu angajatii in scris, prin proiectarea unor filme despre comapanie, sau pur si simplu faceau viitorului angajat un training de o zi.
“Astazi acest tip de comunicare si-a pierdut eficienta. Aplicarea noile forme de comunicare poate fi o strategie extrem de importanta pentre succesul unei organizatii”, a declarat Ovsyannikov.
Unul dintre motivele pentru care comunicarea online poate sparge barierele este acela ca exista diferente majore intre stilul comunicational al diferitelor generatii, iar departamentele de resurse umane trebuie sa gaseasca o cale de a a adapta si de a reduce aceste disonante.
“Surprinzator, diferentele intre generatii nu se produc din cauza decalajelor de va