Instituţia a penalizat cu 3,22 de milioane de lei retailerii Billa România, Pic şi Spar, pentru furnizarea de informaţii false despre clauza clientului favorizat. Sursa: Arhiva EVZ
Marile lanţuri de magazine ţin la secret clauzele din contractele pe care le au cu producă torii. Consiliul Concurenţei a amendat cu 3,22 de milioane de lei (circa 850.000 de euro) companiile de retail Billa România, Pic şi Spar, pentru furnizarea de informaţii incorecte în cadrul investigaţiei derulate de autoritate în sectorul comercializării produselor alimentare.
Pe de altă parte, producătorii de alimente se luptă acum să pună la punct o lege care să-i ferească de taxele impuse de conducerea supermarketurilor şi hipermarketurilor.
„Păcălici“ la contracte
Informaţiile eronate descoperite de Consiliul Concurenţei au privit clauza clientului cel mai favorizat, care marchează obligaţia furnizorului de a oferi comerciantului cel mai bun preţ de pe piaţă. „Societăţile respective au furnizat date incorecte cu privire la inexistenţa acestei clauze în contractele lor comerciale“, spun reprezentanţii instituţiei.
Potrivit legii, Consiliul Concurenţei poate amenda agenţii economici cu până la 1% din cifra de afaceri a acestora, pentru furnizarea unor informaţ ii incorecte în cadrul investigaţ iilor pe care le desfăşoară. Valoarea totală a contravenţiilor aplicate în perioada 10-16 septembrie a fost de 3,22 milioane de lei. Billa România a fost amendată cu 2,15 milioane de lei, Pic cu 819.000 de lei şi Spar cu 256.000 de lei.
Lege contra dictaturii supermarketurilor
Producătorii se plâng de faptul că, anual, comercianţii le încarcă factura cu tot felul de taxe, motivate de apariţiile în cataloagele de prezentare, promoţiile aniversare sau deschiderea unor noi unităţi. „Ne dorim o lege care să protejeze producă