Perfect-Tour, una dintre firmele de turism care ofera servicii de teambuilding, prognozeaza o dublare a cifrei de afaceri de la 12 milioane de euro in 2007 la 24 de milioane de euro in 2008, 20% din aceasta valoare reprezentand activitatile de team-building.
“In momentul de fata o afacere ca aceasta este destul de profitabila. Cresterea cifrei de afaceri este de 100% anual. Profitul ajunge la 8,9% pe an. Activitatile “corporate” pe care le desfasuram reprezinta in jur de 20% din cifra de afaceri” a declarat, pentru Wall-Street, Sorin Vaduvoiu, director executiv al Perfect-Tour.
Cu toate acestea, Vaduvoiu nu considera piata de teambuilding suficient de dezvoltata. “Nu putem vorbi inca de o piata asezata. Este o piata care combina activitatile specifice teambuilding-ului outdoor si indoor cu evenimente si conferinte”, afirma Vaduvoiu.
O data cu dezvoltarea mediului de afaceri si cu infintare filialelor teritoriale a numeroase companii, coroborarea activitatilor de training cu networking-ul si activitatile de leisure a devenit emergenta. “Fiecare societate are nevoie de asa ceva, pentru ca intalnirea la congrese asociaza doua activitati. De exemplu, o firma mare, cu mai multe departamente in tara, imbina activitatile turistice cu munca, cu sedinte de analiza, cu activitati de pe ordinea de zi”, a adaugat Vaduvoiu.
Piata de teambuilding din Romania prezinta o cerere accentuata pentru serviciile indoor – fie ca e vorba de conferinte, congrese sau alte tipuri de intalniri de afaceri, fie ca sunt activitati de leisure ca piesele de teatru. Insa o pondere si mai mare o au serviciile de outdoor, cererea axandu-se pe activitati de catarare, curse cu ATV-ul, mountain bike, tir, paintball, dar si sporturi acvatice ca rafting sau diving.
Piata locala a serviciilor de team building va creste anul acesta cu 20-25%, pana la 250 de milioane de euro, potri