Actuala campanie prezidentiala din SUA se distinge de precedentele si prin sumele imense vehiculate, capitol la care Barack Obama a doborat toate recordurile.
Candidatul democrat a reusit sa stranga intr-o singura luna, septembrie, suma de 150 de milioane de dolari, mai mult decat dublul precedentului record de 66 milioane de dolari stabilit tot de el in luna august, semnaleaza "The Wall Street Journal". Suma totala adunata de catre senatorul de Illinois de la inceputul campaniei sale electorale se ridica la 605 milioane de dolari, aproape dublu fata de precedentul record pentru un intreg ciclu de campanie, de 375 milioane de dolari, stabilit in 2004 de actualul presedinte, republicanul George W. Bush.
Sumele mult mai mari adunate, ca si faptul ca a ales sa nu recurga la finantare publica pentru campania sa electorala (ceea ce ar fi insemnat si acceptarea unor restrictii) ii permit lui Barack Obama sa-si cheltuiasca mult mai mult decat contracandidatul sau, republicanul John McCain. De exemplu, saptamana trecuta Obama a cheltuit 39 de milioane de dolari pentru anunturi televizate, comparativ cu 11,9 milioane de dolari cheltuite de McCain. Proportia de aproape 3:1 in cheltuielile pentru publicitate televizata se mentine in toate statele indecise sau in care sondajele arata ca avantajul lui Obama a inceput sa se micsoreze. Echipa de campanie democrata si-a anuntat intentia de a cumpara 30 de minute de spatiu de emisie pentru publicitate electorala.
Situatia este in favoarea lui Obama si in privinta campaniei pe teren, echipa sa dispunand in numeroase state de mult mai multe birouri locale. In New Mexico, raportul este de 40 de birouri care lucreaza pentru Obama, comparativ cu 12 pentru McCain. In Carolina de Nord, republicanii au 20 de birouri iar democratii 47, iar in Ohio sunt 76 de birouri ale democratilor si 45 ale republicanil