Problemele la constructia autostrazii Brasov-Bors nu sunt determinate de lipsa fondurilor bugetare, ci de incapacitatea companiei Bechtel de a respecta termenele contractuale, a declarat premierul Tariceanu. El a avertizat compania americana ca nu va primi nici un ban in plus la avansul deja incasat daca lucrarile nu vor fi incheiate la termen si conform conditiilor de calitate, informeaza Mediafax.
Intrebat de jurnalistii ungari, in conferinta de presa sustinuta la finalul sedintei comune de guvern romano-ungare, organizata, marti, la Szeged, despre stadiul lucrarilor de constructie a autostrazilor care sa lege Romania de Ungaria, premierul a amintit ca Executivul de la Bucuresti a initiat doua astfel de proiecte, coridorul IV paneuropean si autostrada Brasov-Bors.
El a aratat insa ca proiectul coridorului IV este ingreunat de problemele birocratice permise chiar de legea achizitiilor publice, care prevede diferite etape de licitatie si rezolvare a contestatiilor, in timp ce termenele la autostrada Brasov-Bors nu sunt respectate de catre compania Bechtel, desi finantarea a fost asigurata.
Tariceanu s-a aratat nemultumit de faptul ca Bechtel are probleme in a respecta termenele convenite cu el, intr-o vizita efectuata in acest an pe santierul de constructii.
Seful Guvernului a afirmat totodata ca programul de constructie de autostrazi a inceput tarziu in Romania, fiind pierduti peste zece ani in care nu a fost realizat nici macar un kilometru de autostrada.
Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel.
Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sis