*Nimic concret în privinţa gazoductului Nabucco
*Miniştrii unguri şi cei români au stabilit câteva rute tematice comune: Drumul Ţuicii şi/sau Palincii şi Drumul Vinului
Demonstraţie de forţă verbală a premierului Călin Popescu Tăriceanu în Ungaria. Cum România a rămas repetentă şi anul acesta la kilometrii de autostradă care să lege Ungaria de România, şeful guvernului român a folosit şedinţa comună a Executivelor de la Bucureşti şi de la Budapesta pentru a înfiera firma americană ce se ocupă de proiect: Bechtel.
Problemele la construcţia autostrăzii Braşov-Borş nu sunt determinate de lipsa fondurilor bugetare, a spus Tăriceanu, ci de „incapacitatea companiei Bechtel de a respecta termenele contractuale”. Firma împricinată „nu va primi niciun ban în plus fără un certificat de calitate a lucrării” şi dacă nu va termina proiectul la timp, a avertizat el. Întrebat de jurnaliştii ungari despre stadiul lucrărilor de construcţie a autostrăzilor care să lege România de Ungaria, premierul a amintit că Executivul de la Bucureşti a iniţiat două astfel de proiecte, coridorul IV paneuropean şi autostrada Braşov-Borş. Tăriceanu a putut doar să se scuze în faţa ungurilor şi să motiveze că proiectul coridorului IV este îngreunat de problemele birocratice permise chiar de legea achiziţiilor publice (ce prevede diferite etape de licitaţie şi rezolvare a contestaţiilor), în timp ce termenele la autostrada Braşov-Borş nu sunt respectate de către compania Bechtel, deşi finanţarea a fost asigurată.
„Nicio speranţă” pentru legea minorităţilor
Un alt subiect de interes pentru oficialii din ţara vecină reuniţi la Szeged – legea minorităţilor – bate şi el pasul pe loc. „Cred că o serie de alte subiecte au primat în faţa acestui proiect şi este evident că, în momentul de faţă, mai avem circa 40 de zile până la alegeri, iar Parlamentul şi-a întrerupt