Povestile care vand in media romaneasca trebuie sa fie puternice vizual, surprinzatoare, sa fie adevarate, nu neaparat pozitive si sa "aiba sens", au spus, marti, mai multi reprezentanti ai mass-media, la conferinta internationala dedicata responsabilitatii sociale "CSR '08 - Living the Green". Ei au raspuns astfel companiilor care investesc bani "in folosul comunitatii" si care se plang ca media nu promoveaza povestile pozitive pe care ele le genereaza.
Mai mult, unul dintre vorbitori, Lucian Mandruta, "ii banuieste" de ipocrizie pe cei care spun ca s-au saturat de senzational in media romaneasca si vor stiri echilibrate si pozitive, atat timp cat ratingurile ii contrazic.
Experti din companii private si autohtone, autoritati si reprezentanti ai ONG-urilor si mass-media au vorbit la CSR '08 despre tendinte si bune practici in programele companiilor dedicate comunitatii si protectiei mediului, dar mai ales despre cum trebuie construita o poveste de CSR (responsabilitate sociala corporativa) ca sa fie atractiva pentru presa, dar si pentru publicul larg. Participantii la eveniment cred ca jurnalistii nu inteleg ce este CSR-ul, companiilor de media nu le place sa relateze povesti despre actiuni bune de CSR, desi au responsabilitatea sa reflecte tendintele in societate.
In acest sens, Lucian Mandruta a tinut sa precizeze ca "media este pentru distractie, noi nu putem sa-i invatam pe oameni sa fie atenti la un program de CSR". La stiri ajung cu adevarat "mortii, nebunii, profetii, eroii, lasii, oamenii suferinzi etc. Fiti unii dintre ei si veti cuceri spatiu de emisie", i-a indemnat el pe reprezentantii companiilor prezenti la eveniment.
"Ca sa ai impact la public trebuie sa fii proaspat, vizual si amuzant", a adaugat Mandruta, pentru ca "eu nu vreau sa salvez planeta, daca este plictisitor. Nu tuturor ne pasa si nu toti pute