Autoturismele de ocazie au acaparat, în acest an, aproape 43% din totalul pieţei auto, după ce în 2007 aveau o cotă de numai 28,4%. Marii cåştigători nu sunt, însă, dealerii specializaţi, ci aşa-numiţii „samsari“ auto. Deşi poate suna paradoxal, lipsa unor reglementări clare pentru piaţa maşinilor de ocazie loveşte puternic afacerile comercianţilor de maşini second-hand. Şi asta pentru că, în momentul de faţă, „circa 90% din importurile de maşini
Autoturismele de ocazie au acaparat, în acest an, aproape 43% din totalul pieţei auto, după ce în 2007 aveau o cotă de numai 28,4%. Marii cåştigători nu sunt, însă, dealerii specializaţi, ci aşa-numiţii „samsari“ auto.
Deşi poate suna paradoxal, lipsa unor reglementări clare pentru piaţa maşinilor de ocazie loveşte puternic afacerile comercianţilor de maşini second-hand. Şi asta pentru că, în momentul de faţă, „circa 90% din importurile de maşini de ocazie sunt efectuate de persoane fizice în scopuri comerciale, aducătoare de venit“, spun Onţi Gheorghe, de la Autopro Baia Mare, şi Sorin Buta, de la Autosor Deva. „Cu toate acestea, practic nimeni, nicio persoană fizică care desfăşoară astfel de activităţi la scară mare nu a plătit impozit pe venit“, adaugă cei doi. De fapt, problema reclamată de aceşti comercianţi înregistraţi la fisc este legată de faptul că, în timp ce maşinile våndute de companii sunt grevate de taxe şi impozite care majorează preţul final, aşa-numiţii „samsari“ care aduc în Romånia, săptămånal, cåte cinci-zece maşini, pot vinde la preţuri mult mai mici, pentru că nu plătesc nimic statului. Ca urmare a acestui comerţ insuficient reglementat, companiile care vånd automobile de ocazie, în special cele din vestul ţării, susţin că se află în pragul falimentului, pentru că majoritatea clienţilor preferă maşinile mai ieftine. Acesta este, probabil, unul dintre motivele pentru care dealerul ceh A