» Autoritatea Aeronautica Civila Romana este pepiniera rubedeniilor din aviatie.
» AACR este locul caldut in care pilotii se retrag pe bani multi, dar isi aduc cu ei copiii, nepotii, fratii, nasii si finii.
» La o numarare a familiilor din Autoritate, am gasit pe statul de plata 28 de cupluri de rude, mai toate cu functii importante, dintr-un numar de 241 de angajati.
Nepotismul se extinde in domeniul aviatiei la nivelul tuturor autoritatilor din domeniu. Gasim relatii de familie raspandite de la AACR la ROMATSA, Tarom, Aeroportul Baneasa. In fruntea ierarhiei se situeaza directorul general de la Autoritatea Aeronautica, Geica Florea. Acesta s-a pus anul trecut in consiliul de administratie al scolii Superioare de Aviatie din Baneasa, desi se afla in conflict de interese, potrivit Legii 15/1990 (in versiunea actualizata), privind organizarea unitatilor economice ca regii autonome si societati comerciale. Geica, directorul general al AACR, are calitatea de autoritate de monitorizare, inspectie si control ale tuturor operatorilor aerieni, dar si ale unitatilor care ofera servicii de aviatie.
Iar scoala Superioara de Aviatie este operator aerian, deci implicit intra sub controlul AACR. Mai mult, legislatia din aviatie specifica faptul ca Autoritatea acorda licentierea periodica a angajatilor si a serviciilor scolii de Aviatie. Presedintele Sindicatului Liber al AACR, Adrian Ioan, ne-a declarat insa ca Geica a intrat in consiliul de administratie al scolii de Aviatie cu un scop precis:
sa-si angajeze baietii in aviatie. Astfel, anul trecut, cand tatal era in boardul scolii de la Baneasa, baiatul cel mare si-a luat licenta, iar baiatul cel mic a luat examenul de admitere.
Totodata, tot cu ajutorul tatalui, fiul mai mare a fost angajat copilot direct la TAROM la Detasamentul B-737, adica pe Boeing 737, cel mai