INTENŢIE Guvernul s-a grăbit să-şi reducă o parte din obligaţiile asumate în temeiul unor acte normative privind protecţia socială. Măsura a fost pusă pe seama creşterii nejustificate a salariului minim brut lunar garantat în plată, stabilit totuşi de acelaşi Guvern. În realitate, creşterea salariului minim brut are destul de puţin de-a face cu modificările legislative şi mai ales nu susţine aprobarea lor printr-o ordonanţă de urgenţă, aşa cum reiese din rånduri
INTENŢIE Guvernul s-a grăbit să-şi reducă o parte din obligaţiile asumate în temeiul unor acte normative privind protecţia socială. Măsura a fost pusă pe seama creşterii nejustificate a salariului minim brut lunar garantat în plată, stabilit totuşi de acelaşi Guvern.
În realitate, creşterea salariului minim brut are destul de puţin de-a face cu modificările legislative şi mai ales nu susţine aprobarea lor printr-o ordonanţă de urgenţă, aşa cum reiese din råndurile de mai jos. Ne referim la OUG nr. 118/2008, intrată în vigoare la 3 octombrie 2008.
Prin această ordonanţă de urgenţă sunt vizate prevederi ale următoarelor acte normative:
• OUG nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului;
• Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;
• Legea nr. 122/2006 privind azilul în Romånia;
• Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vårstnice.
În cazul OUG nr. 148/2005, se modifică baza de calcul pentru contribuţia socială de asigurări de sănătate în cazul persoanelor aflate în concediu de îngrijire a copilului de pånă la 2, respectiv 3 ani, precum şi venitul care intră în baza de calcul pentru indemnizaţia de asigurări sociale de sănătate. Pånă acum, baza de calcul a contribuţiei era constituită din două salarii minime brute. Adică, începånd de la 1 octombrie, data modificării salariului m