Nordic Petfood, singurul producator local de hrana pentru animale, vrea sa atace un segment superior al pietei printr-o investitie de 3 mil. euro in fabrica de la Buftea si mizeaza pe dublarea cotei de piata in doi ani, fata de nivelul actual de 25%.
Nordic, al treilea mare jucator pe piata locala de hrana pentru animale de companie (petfood), mizeaza pe intrarea pe noi segmente de piata si cresterea capacitatii de productie in lupta cu competitorii mai mari Mars si Nestle.
"Pretul este cel mai important criteriu in alegerea hranei procesate industrial pentru animale de companie, pentru cei mai multi cumparatori", spune Constantin Muclea, directorul comercial al Nordic Petfood.
De exemplu, retelele de magazine, care aduc jumatate din vanzarile companiei, mizeaza doar pe segmentele economic si mediu de pret, produsele super premium fiind prezente doar in petshopuri si cabinetele veterinare.
Cu toate acestea, Nordic planifica lansarea pe piata a unor branduri premium, ceea ce ii va permite intrarea pe un segment superior de pret.
"Anul acesta am demarat o investitie de circa 3 mil. euro cu fonduri structurale, care ne va permite sa modernizam linia actuala de productie si sa triplam capacitatea fabricii prin instalarea unei noi linii. Obiectivul nostru este sa lansam pe piata produse premium", afirma Sorin Pufan, presedintele Nordic Petfood si unul dintre actionarii Nordic Group. El mai spune ca principala problema cu care se confrunta proiectul este demararea greoaie a fondurilor structurale.
"Anul acesta nu exista bani pentru fondurile structurale, de aceea va trebui sa acoperim investitiile cu propriile resurse financiare, pe care le vom recupera ulterior, cand Guvernul va aloca fonduri pentru aceste proiecte", precizeaza Pufan.
Compania, care produce aproximativ 12.000 de tone de hrana uscata pentru animale pe an, ar p