Site-urile şi blogurile din Romånia care au bannere comerciale şi utilizează melodii ar putea plăti peste 1.000 lei pe lună pentru drepturi de autor, în funcţie de trafic, potrivit unui proiect de metodologie privind difuzarea publică a operelor muzicale prin internet. În prezent, dacă deschizi o pagină de internet - indiferent dacă este vorba de un site comercial sau de blogul unui entuziast - şi asculţi un clip, nu plăteşti nimic. Însă proprietarul site-ului sau client
Site-urile şi blogurile din Romånia care au bannere comerciale şi utilizează melodii ar putea plăti peste 1.000 lei pe lună pentru drepturi de autor, în funcţie de trafic, potrivit unui proiect de metodologie privind difuzarea publică a operelor muzicale prin internet.
În prezent, dacă deschizi o pagină de internet - indiferent dacă este vorba de un site comercial sau de blogul unui entuziast - şi asculţi un clip, nu plăteşti nimic. Însă proprietarul site-ului sau clientul de publicitate care a dorit ca, la deschiderea paginii, bannerul său publicitar să intoneze o piesă muzicală plăteşte 300 de lei pe an unui aşa-numit organism de gestiune colectivă a drepturilor de autor: Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din Romånia - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA). La propunerea UCMR-ADA, site-urile şi blogurile înregistrate în Romånia care conţin bannere cu fond sonor (plătite sau nu de către clienţi de publicitate) vor fi taxate lunar cu sume de peste 1.000 de lei, în funcţie de trafic, chiar şi în cazul în care postează muzică pe care au preluat-o de pe site-uri precum YouTube.com sau trilulilu.ro, unde, teoretic, se postează conţinut generat de utilizatorii înşişi cu permisiunea deţinătorului de copyright. În plus, dacă o melodie prezentată pe un site comercial este accesată de peste cinci milioane de ori, proprietarul site-ului ar putea plăti pånă la 2.000 de lei. Eviden