Compania farmaceutica Zentiva, unul dintre principalii jucatori din industria locala de profil, a inregistrat in trimestrul trei al acestui an vanzari duble comparativ cu perioada similara a anului trecut (calculat in lei), pe fondul schimbarii strategiei in 2007.
Acestea sunt primele rezultate in crestere pe care compania le anunta in ultimele 15 luni.
Datele Zentiva din acesta perioada vin in contextul in care in intervalul iulie-septembrie 2007 vanzarile au scazut cu 60,6%, pana la 9,6 mil. euro (259,6 mil. coroane cehesti).
"Evolutia favorabila a rezultatelor de vanzari reflecta in mod direct reconsolidarea activitatii pe plan local si beneficiile schimbarilor de strategie initiate in ultimul an care au prevazut reorientarea concentrarii dinspre cota de piata catre optimizarea capitalului de lucru, eficientizarea costurilor si profitabilitatea financiara", a declarat Dragos Damian, director general al Zentiva S.A.
Vanzarile Zentiva Romania cuprind atat vanzarile fostului Sicomed Bucuresti (SCD), cat si pe cele de medicamente importate de la compania mama din Cehia.
La nivelul primelor noua luni, vanzarile producatorului ceh pe piata locala au crescut cu 2% in lei. Scaderea se mentine insa la rezultatele calculate in coroane cehesti, unde compania a raportat un declin de 19%.
In primele noua luni din 2007, Zentiva a inregistrat pe piata locala vanzari de 1.589,8 milioane de coroane cehesti, astfel ca la o scadere de 19%, rezultatele producatorului ar ajunge la 1.287,7 milioane de coroane cehesti (50,9 milioane de euro).
"Businessul din Romania este acum intr-o forma mult mai buna", a spus Jiri Michal, presedintele si directorul general al grupului ceh.
Rezultatele companiei au intrat pe un trend descendent la mijlocul anului trecut, moment care a marcat atat o schimbare de strategie, cat si de management.
Rezultate