A devenit mai simplu să dezvolţi o tehnologie decåt să o vinzi. Însă, este cert că filosofia pe care producătorii mondiali o aplică în strategia de business se axează tot mai mult pe inovaţie, dar şi pe simplitate pentru consumator. Comisarul european pentru ştiinţă şi cercetare, Janez PotoŠcnik, anunţa săptămåna trecută că investiţiile realizate de companiile europene în cercetare şi dezvoltare le depăşesc, pentru prima dată în ultimii cinci ani,
A devenit mai simplu să dezvolţi o tehnologie decåt să o vinzi. Însă, este cert că filosofia pe care producătorii mondiali o aplică în strategia de business se axează tot mai mult pe inovaţie, dar şi pe simplitate pentru consumator.
Comisarul european pentru ştiinţă şi cercetare, Janez PotoŠcnik, anunţa săptămåna trecută că investiţiile realizate de companiile europene în cercetare şi dezvoltare le depăşesc, pentru prima dată în ultimii cinci ani, pe cele ale companiilor americane. „Investiţiile relevante ale companiilor europene au crescut cu 8,8% faţă de o creştere de doar 8,6%, înregistrată de companiile din SUA“, a spus PotoŠcnik.
În top 10 la nivel mondial se află trei companii europene: Nokia, Volkswagen şi Daimler. Deşi nu face parte din acest cerc restråns, bugetul pentru cercetare şi dezvoltare al producătorului olandez Royal Philips Electronics a fost de 1,629 miliarde de euro, reprezentånd 6,1% din vånzări. Oprind povestea aici, cifrele nu spun nimic, rezultatele fiind cele de care nu doar consumatorii, ci şi industria sunt într-adevăr interesaţi. Acest argument a stat la baza evenimentului Simplicity, organizat de Philips la Moscova, cu scopul de a arăta, practic, care sunt rezultatele acestor investiţii. Multe dintre ele sunt cu adevărat futuriste. De pildă, un stålp de iluminat public ce foloseşte energia solară şi eoliană, dar pe care o poate şi livra sistemului energetic naţional, sau G