» Regiunea 2 Sud-Est sta mai bine decat Bucurestiul la proiectele cu finantare europeana, dar cu numai 95 de proiecte selectate din 144 depuse, e clar ca e loc de mai bine.
Regiunea 2 sud-est, formata din judetele Braila, Buzau, Constanta, Galati, Tulcea si Vrancea, sta ceva mai bine la proiectele depuse pentru reabilitarea infrastructurii de transport, pentru ca este intre regiunile pentru care a fost oprita primirea de noi proiecte. Incepand cu 16 octombrie, Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintei (MDLPL) a suspendat primirea de proiecte pentru reabilitarea infrastructurii de transport, iar motivatia acestei masuri este cel putin surprinzatoare in raport cu situatia devenita de notorietate publica in ultimii doi ani, ca nu avem proiecte in baza carora sa atragem fondurile europene. In ceea ce priveste reabilitarea infrastructurii de transport, in anumite zone din tara avem mai multe proiecte decat milioane de euro de cheltuit.
Suspendarea primirii proiectelor este valabila insa numai pentru Regiunea de Dezvoltare 2 Sud-Est si pentru regiunile de dezvoltare Nord-Est si Sud-Vest, adica in Dobrogea, sudul Moldovei si nord-estul Munteniei, in nordul Moldovei si in Caras-Severin. Probabil ca autoritatile din celelate regiuni nu sunt prea interesate de reabilitarea drumurilor, pentru ca asteapta "finalizarea" autostrazilor! Conform directoarei Autoritatii de Management pentru Programul Operational Regional (POR), Valentina Radoi, la nivel national au fost depuse 126 de proiecte, a caror valoare depaseste cu mult fondurile alocate prin POR pentru perioada 2007-2013. Pentru proiectele depuse pe axa 2, care au impact local si regional si au fost deja evaluate tehnic si financiar dar nu ar putea primi finantare, din cauza insuficientei fondurilor, MDLPL incerca sa gaseasca surse de finantare, o prima posibilitate fiind finantarea