Criza financiara si caderea pietei auto au schimbat strategiile companiilor de leasing operational, care au decis sa amane contractarea de noi autovehicule pentru propriile flote, in conditiile in care costul lunar de utilizare al unei masini s-a majorat cu pana la 30%.
"Fiecare companie asteapta un deznodamant, se uita cum vor evolua ratele dobanzilor. La o masina, pretul lunar de utilizare a crescut cu 20-30% in acest an, iar clientii cer acum pentru comparatie costurile standard pentru cinci tipuri de automobile", a declarat Effie Valsamaki, directorul general al Dirent Group Romania, companie care se situeaza potrivit propriilor informatii in primele cinci companii de leasing operational prezente pe plan local. Principalii jucatori locali sunt ALD Automotive, Hertz Lease, Sixt New Kopel sau Arval Romania.
Costul de utlilizare difera in functie de marca si model, principalele criterii luate in calcul fiind costurile de achizitie si servisare, costul asigurarii si kilometrii previzionati spre a fi parcursi anual .
Dirent administreaza o flota de 500 de autovehicule pentru companii precum Cosmote, Bunge Romania, Ifantis sau Genco Trade. Amanarea contractarii de flote de catre unii clienti a condus la un rezultat sub bugetul programat la inceputul anului, cand Dirent a anuntat ca urmareste cresterea parcului administrat la 800 de autovehicule.
"Cred ca am ajuns deja la varful crizei financiare si va dura cel putin pana la finalul anului. Sper sa nu resimtim efectele ei si in 2009 si sa ajungem la administrarea a 1.000 de masini", a spus Valsamaki.
Pentru acest an, Dirent a estimat o cifra de afaceri de peste 3 mil. euro, sub cifra de
5 mil. euro anuntata la inceputul lui 2008. Valoarea contractelor intermediate in primele 9 luni ajunge la 10,9 mil. lei (aproximativ 3 mil. euro).
Efectele crizei si aprecierea pretului la combust