Cei mai mari jucatori de pe piata locala de telefonie mobila si-au anuntat ieri strategia comerciala de a atrage clienti din alte retele in contextul in care utilizatorii de servicii telecom isi pot schimba incepand din 21 octombrie furnizorul de servicii fara a-si pierde numarul de telefon.
Portabilitatea numerelor este disponibila si pentru clientii cu abonament si pentru clientii cartelelor preplatite. Schimbarea furnizorului are un cost de 11 euro pentru numerele de telefonie mobila si de 13 euro pentru retelele de telefonie fixa. In principiu, costul ar trebui sa fie suportat de utilizatorul care isi transfera numarul dintr-o retea in alta. Tariful este incasat de compania care pierde clientul.
Cum operatorii care primesc clienti in retea au posibilitatea de a suporta partial sau integral acest tarif, strategia comerciala a companiilor de telefonie mobila s-a concentrat asupra tarifului perceput clientilor care vin din alte retele.
Vodafone, al doilea jucator de pe piata de telefonie mobila, a fost prima companie care si-a anuntat strategia: compania suporta integral, pana la finele anului, cei 11 euro pentru orice client cu abonament care vine in reteaua Vodafone de la un alt furnizor. Compania suporta integral si costul de 13 euro pentru clientii de telefonie fixa. Clientii prepay trebuie insa sa achite cei 11 euro daca doresc sa-si mute numarul din alta retea.
Orange, primul jucator de pe piata, a anuntat ulterior ca suporta integral costurile de transfer in propria retea a numerelor de telefon din alte retele, inclusiv pentru clientii de cartele prepay. Astfel, un client de servicii prepay de la orice alta companie de pe piata (Vodafone sau Cosmote) isi va putea transfera numarul in reteaua Orange fara a plati nicio taxa. Aceeasi situatie este valabila si pentru clientii serviciilor cu abonament.
Orange nu a precizat pe ce perio