In 2004, Dacia Logan, pariul low-cost al lui Carlos Ghosn, CEO-ul Renault, reusea sa depaseasca toate estimarile, cu vanzari de 20.000 de unitati pe piata locala la patru luni de la lansare. Patru ani mai tarziu, al doilea proiect low cost al constructorului francez, Sandero, vindea tot intr-un interval de patru luni peste 28.000 de masini, insa pe pietele externe.
Daca Dacia Logan a facut furori in Romania imediat dupa lansare, Sandero pare sa fie noul motor pentru cresterea vanzarilor Renault in Europa. Datele centralizate de ZF, care iau in calcul vanzarile celor doua marci in primele patru luni de la lansarea pe piata arata ca Sandero a depasit cu aproape 10.000 de unitati livrarile totale ale modelului Logan din 2004.
Pietele insa sunt complet diferite, in parte si pentru ca Sandero a "profitat" de o piata de desfacere formata din 46 de tari, in timp ce Logan s-a comercializat initial pe sapte piete (pana la finalul lui 2004). Inca din prima luna de productie, Sandero, cel mai nou model din familia Dacia, a exportat pe pietele vest-europene mai multe unitati decat a comercializat in Romania. Diferenta a fost foarte mare, pe piata locala reusind sa vanda aproape 1.000 de unitati in timp ce la export s-a cerut de 9 ori mai mult, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Tendinta s-a pastrat si dupa primele patru luni de comercializare, astfel ca in cele 46 de tari de export Automobile Dacia a trimis mai mult de 28.000 de masini Sandero, de patru ori mai mult decat s-a vandut in Ro-mania.
In comparatie cu rezultatele Sandero, la patru luni de la lansarea din 2004, situatia vanzarilor la export si pe plan intern pentru modelul Logan era invers proportionala. Potrivit raportului Renault de la finalul anului 2004, Logan comercializase aproape 20.000 de unitati in Romania si mai mult de 5.000 de u