Ari Spiliotopulu, ministrul dezvoltarii turismului din Grecia, principala destinatie de vacanta pentru romani, spune ca singurul loc care-i este cunoscut din Romania si pe care il viziteaza este Poiana Brasov, restul locatiilor fiindu-i nefamiliare din cauza slabei promovari a turismului romanesc peste granite.
"Mi-ar placea sa vin si sa vizitez si alte locuri din Romania, sa-mi petrec un weekend in Bucuresti, numai ca nu este cineva care sa vina si sa-mi ofere acest lucru. Pana acum am fost in Romania doar in Poiana Brasov pentru ca este singura regiune pe care o cunosc", a spus Spiliotopulu, la deschiderea biroului de promovare turistica a Greciei pe piata locala.
Anul acesta, numarul romanilor care-si vor petrece vacantele in Grecia va ajunge la circa 300.000 potrivit estimarilor Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), aceasta fiind principala destinatie pentru petrecerea concediilor. "In medie, un roman cheltuie intr-un sejur de 7 zile circa 1.200 de euro, dar cred ca in urmatorii doi ani aceasta medie va ajunge la circa 2.000 de euro. Cei mai mari cheltuitori sunt rusii, dar nici romanii nu sunt la limita inferioara, ci mai degraba la mijlocul clasamentului in ceea ce priveste cheltuielile pe sejur. Si in cazul romanilor, circa 40% au cheltuieli de peste 3.000 de euro", a mai spus Spiliotopulu.
Oficialul grec spune ca efectele crizei nu se fac resimtite pe piata locala, veniturile din turism crescand in primele opt luni ale anului cu 8,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Promovarea turismului, specializarea produsului si crearea de noi servicii, sunt strategiile care ne-au adus aceasta crestere in contextul in care majoritatea pietelor scad. Acum ne orientam pe promovarea in pietele din Europa de Est, Rusia, China, Africa de Sud si America de Sud in contextul in care pe pietele vest-europene cum ar fi Ge