Dezvoltarea puternică a industriei producătoare de autovehicule şi componente auto se remarcă şi în domeniul anvelopelor. Romånia a devenit un adevărat lider regional la acest capitol. Pe o piaţă cu o creştere anuală de circa 7%, cei trei mari producători interni au accelerat atåt ritmul investiţiilor, cåt şi producţia. Conform unor estimări, numărul de anvelope comercializate în Romånia tinde spre 2,5 milioane anual. Importurile sunt considerate de Sor
Dezvoltarea puternică a industriei producătoare de autovehicule şi componente auto se remarcă şi în domeniul anvelopelor. Romånia a devenit un adevărat lider regional la acest capitol.
Pe o piaţă cu o creştere anuală de circa 7%, cei trei mari producători interni au accelerat atåt ritmul investiţiilor, cåt şi producţia. Conform unor estimări, numărul de anvelope comercializate în Romånia tinde spre 2,5 milioane anual. Importurile sunt considerate de Sorin Miron, directorul financiar al Michelin Romånia, drept marginale, fără efecte asupra afacerilor companiilor producătoare. În ultima perioadă se remarcă şi o schimbare a tendinţelor de cumpărare, clienţii căutånd tot mai des anvelope premium în detrimentul celor din aşa-numita categorie „de buget“. Această mişcare este consecinţa directă a creşterii pieţei auto şi, mai ales, a vånzărilor de maşini dotate cu anvelope de o calitate superioară.
Atåt Michelin, cåt şi Pirelli sau Continental au anunţat, recent, creşteri ale capacităţilor de producţie. Spre exemplu, faţă de anul 2002, cånd a demarat activitatea la Timişoara, uzina Continental a înregistrat o majorare a producţiei de la 1,2 milioane de unităţi la peste 15 milioane, iar fabrica Pirelli de la Slatina ar urma să atingă o producţie anuală de cinci milioane de anvelope în cursul anului viitor.
Afaceri financiare în creştere
Conform datelor financiare raportate la Ministerul Economi