Noul BMW Seria 7, pe care l-am testat în premieră la Dresda, este un adevărat pachet de muşchi.
Firma BMW a lansat luna aceasta noua Serie 7. Vârful de gamă al constructorului bavarez este mai mare, mai dinamic, mai plin de tehnologie şi mai puternic decât vechea generaţie - în buna tradiţie BMW -, dar şi mai puţin poluant - în spiritul vremurilor.
Seria 7 ediţia toamnă 2008 oferă trei motoare fantastice, unul pe motorină şi două pe benzină, o gamă impresionantă de sisteme de siguranţă şi confort, două tipuri de caroserie (standard şi cu ampatament mărit), finisări şi materiale impecabile, dar şi - detaliu extrem de important - un look curăţat de toate neajunsurile stilistice ale trecutului recent.
În România, preţul minim al unui BMW Seria 7 este de 74.018 euro cu TVA, corespunzător versiunii diesel 730d. Cel mai scump este 750 Li (motor V8 pe benzină, ampatament mărit), care costă 93.772 de euro cu TVA - fără a bifa nimic de pe lunga şi impresionanta listă de echipamente opţionale.
Deşi beneficiază de un pachet de dotări standard ce depăşeşte visele şoferului obişnuit, clientul unui BMW Seria 7 e aşteptat să-şi aleagă o tapiţerie dintr-o piele mai fină, un tren de rulare superior, câteva sisteme de asistenţă inteligente şi, evident, cât mai multe extrasuri care să-i augumenteze confortul la bord - plecând de la scaune, instalaţ ie de climatizare, navigaţie şi terminând cu sisteme multimedia.
În viteză
Am avut ocazia să testăm la Dresda, oraşul desemnat să găzduiască drive-testul internaţional de lansare a noii Seria 7, două versiuni, 730d şi 750 Li, adică exact cele două extreme din oferta gamei.
Ambele s-au dovedit impresionante, deopotrivă prin prisma agregatului aflat sub capotă, dar şi a ţinutei de drum incredibile pentru un monstru care depăşeşte cinci metri şi cântăreşt