Tarifele percepute de artiştii din domeniu diferă în funcţie de complexitatea desenului şi de locaţie. Investiţia într-un salon de tatuaje poate fi de circa 15.000 de euro. Cele mai mari costuri sunt legate de chirie şi de politicile de marketing şi publicitate. Chiar dacă multe persoane apelează la aceste servicii, în piaţa saloanelor de tatuaje nu există o concurenţă foarte puternică.
Explicaţia acestui fenomen constă în faptul că puţini sunt cei care ştiu să realizeze tatuaje conform cerinţelor clienţilor. Investiţiile într-un salon de tatuaje diferă în funcţie de alegerea locaţiei. Spre exemplu, pentru a îşi face o primă selecţie de clienţi, proprietarul Industrial Tattoo, Teodor Işfan, a decis să-şi deschidă salonul în zona centrală a Capitalei.
Asta chiar dacă trebuie să plătească o chirie mai mare pentru spaţiul pe care-l ocupă. “Amplasarea salonului este cea mai importantă alegere pentru cel care se hotărăşte să înceapă o asemenea afacere.
Personal am vizat încă de la început zona de centru, pentru că şi tatuajele diferă, în funcţie de nivelul cultural al fiecărui client. Refuz să fac litere chinezeşti şi însemne simple, pentru că mi-aş pierde îndemânarea”, explică Işfan. Investiţiile în aparatură, ace şi dopuri de unică folosinţă, culori şi alte consumabile se ridică la circa 1.500 – 2.000 de euro, pentru o perioadă de 6 luni.
Cererea depăşeşte oferta
Investiţiile într-un salon de tatuaje se pot amortiza foarte uşor, cu o strategie de promovare bine pusă la punct. Cip Tattoo, unul dintre cunoscuţii artişti din lumea tatuajelor, lucrează în perioada verii în Cipru, iar ultimele patru luni ale anului este freelancer în ţară.
“Am semnat un contract pe o perioadă de trei ani şi până nu termin în Cipru, nu îmi pot deschide propriul salon, dar o asemenea afacere nu poate fi altfe