Relatia dintre banca si client nu este intotdeauna placuta pentru client. Unele banci stau prost la calitatea serviciilor, altele la modul de comunicare al angajatilor. Alte banci se pricep in a tapa clientul de bani, prin diverse comisioane mai mult sau mai putin ascunse. In ultima perioada, se poate observa in piata fenomenul de majorare a dobanzilor la creditele in derulare. Unele banci vin cu calcule exacte, bazate pe dobanzi de referinta, altele acuza "evolutiile financiare internationale".
Relatia dintre banca si client nu este intotdeauna placuta pentru client. Unele banci stau prost la calitatea serviciilor, altele la modul de comunicare al angajatilor. Alte banci se pricep in a tapa clientul de bani, prin diverse comisioane mai mult sau mai putin ascunse. In ultima perioada, se poate observa in piata fenomenul de majorare a dobanzilor la creditele in derulare. Unele banci vin cu calcule exacte, bazate pe dobanzi de referinta, altele acuza "evolutiile financiare internationale".
Acesta este un termen cu mai multe intelesuri. Fiecare intelege de vrea, de la "criza" la "forta majora". Aceasta a fost si explicatia unor banci atunci cand au majorat dobanzile la credite, trimitand instiintari scrise clientilor. Faptul este neplacut pentru clienti, deoarece au de platit mai mult. Si placut pentru banci, ca vor incasa mai mult.
Rezolvarea problemei sta in contractul incheiat intre debitor si banca. Daca in document se prevede faptul ca banca poate majora, oricand vrea, dobanda la credit, atunci nu se poate face nimic legal. Chiar si modificarea dobanzii trebuie sa fie justificata de ceva anume. Dupa cum am spus mai sus, unele banci acuza "evolutiile financiare internationale" pentru a majora dobanzile la creditele in derulare. Si totul se intampla fara a se referi la ceva concret.
Potrivit lui Dan Vlaicu, presedinte al Au