Un profesor de istorie din Buzău a reuşit să câştige în instanţă procesul cu o bancă în urma măririi repetate, pe criterii vagi, a dobânzilor la creditul de nevoi personale. Valeriu Nicolae îi avertizează pe români să nu se lase la mâna bancherilor şi să apeleze la justiţie. Clienţii băncilor care se simt nedreptăţiţi de deciziile luate de instituţiile bancare au la dispoziţie cel puţin cinci căi de atac, potrivit preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Dan Vlaicu. Sursa: NorthfotoSursa: evz
1 /.
Un buzoian a dat în judecată banca de la care a luat credit pentru că i-a mărit nejustificat dobânzile. Şi a şi câştigat. Nici nu începuse vreo criză financiară când banca la care Valeriu Nicolae încheiase un credit pentru nevoi personale a hotărât mărirea dobânzii, în repetate rânduri, pe criterii vagi, explicate fugitiv în contract, precum „evoluţia pieţei monetare“. În plus, deşi contractul prevedea acest lucru, banca nu şi-a notificat clientul în legătură cu schimbarea decât o singură dată.
La final, banca a fost obligată să rezilieze contractul, să revină la dobânda iniţială până la plata creditului şi să plătească şi cheltuielile de judecată.
De pe „poziţii inegale“
17 octombrie 2007. „Consumatorul a acţionat de pe o poziţie inegală în raport cu banca.“ Aşa era enunţată decizia Judecătoriei Buzău, cea care avea să-i dea câştig de cauză lui Valeriu Nicolae. Concret, potrivit magistraţilor, contractul încheiat între sucursala locală a Băncii Româneşti şi client avea clauze prestabilite de către împrumutator, fără a-i da posibilitatea contractantului de a modifica sau înlătura vreuna dintre aceste clauze. Cu alte cuvinte, consumatorul nu a avut posibilitatea să negocieze vreo clauză din contract, întregul act juridic fiindu-i impus, în forma respectivă, de către bancă.
Încep