Publicaţiile online de business au avut în septembrie mai mulţi internauţi. Excepţia este ZF.ro, care a înregistrat scăderi de 1,4%. Numărul utilizatorilor unici ai platformelor online cu profil economic din România a înregistrat un salt important în timpul crizei financiare. Audienţa site-urile cu profil economic a crescut semnificativ în septembrie 2008 faţă de cea de-a doua lună a primăverii, aprilie. Evoluţia poate fi pusă şi pe seama crizei financiare care nu doar că a afectat pieţele şi bursele internaţionale, dar a şi furnizat subiecte pentru platformele online tematice.
Informaţiile legate de problemele economice mondiale din această toamnă au adus site-urilor un număr mai mare de români internauţi interesaţi de mersul economiei.
Ţinând cont şi de faptul că recesiunea ar putea să afecteze şi economia României. Analiza a fost făcută comparativ cu luna aprilie, motivul fiind faptul că atât aprilie, cât şi septembrie sunt luni în care consumul de presă, online sau scrisă, este mare.
Standard.ro, creştere spectaculoasă
Astfel, cea mai vizitată platformă online, clubafaceri.ro, a înregistrat în septembrie, chiar în mijlocul crizei financiare, o creştere de aproape 17%, faţă de luna aprilie, a numărului de internauţi unici. Club afaceri.ro a ajuns la 532.000 de utilizatori, conform informaţiilor Studiului de Audienţă şi Trafic Internet (SATI).
Cea mai spectaculoasă evoluţie a avut-o platforma ziarului de business deţinut de Realitatea Media, „Business Standard”, standard.ro: aproximativ 60%, faţă de luna aprilie. Numărul utilizatorilor a crescut de la 143.000 de utilizatori la aproape 230.000 în decurs de cinci luni.
Tot la capitolul creşteri se află şi site-ul săptămânalului deţinut de trustul Ringier, capital.ro, care a atins 235.873 de internauţi, având o variaţie de aproape 50