Circa 10-15% din locurile de munca din industria auto germana ar putea fi pierdute anul viitor, din cauza crizei financiare, avertizeaza analistii. Aceste vesti vin dupa ce consiliul de conducere al Daimler a anuntat ca renuntarea la contractele flexibile de munca nu va fi suvicienta pentru reducerea orelor de munca, fiind necesara si concedierea unei parti din angajatii permanenti. Pe de alta parte, situatia ajutorului pentru industria auto din Germania este inca incerta. Ministrul german al
Circa 10-15% din locurile de munca din industria auto germana ar putea fi pierdute anul viitor, din cauza crizei financiare, avertizeaza analistii.
Aceste vesti vin dupa ce consiliul de conducere al Daimler a anuntat ca renuntarea la contractele flexibile de munca nu va fi suvicienta pentru reducerea orelor de munca, fiind necesara si concedierea unei parti din angajatii permanenti.
Pe de alta parte, situatia ajutorului pentru industria auto din Germania este inca incerta.
Ministrul german al finantelor a anuntat, la jumatatea acestei luni, ca Germania nu va acorda ajutoare de stat pentru industria auto, in ciuda importantei acestui sector in economie. Pe de alta parte, ministrul economiei a spus ca Guvernul de la Berlin va oferi suport constructorilor macinati de probleme pe fondul crizei economice.
Cu toate acestea, Peer Steinbrueck, ministrul finantelor a precizat ca nu este pregatit "sa anunte un plan de salvare pentru sectorul auto si nici sa promita inlesniri fiscale, doar pentru ca industria auto exercita presiuni in acest sens".
Cancelarul Germaniei, Angela Merkel a respins un plan economic ferm pentru salvarea economiei, in ciuda numeroaselor semne potrivit carora, cea mai mare economie din Europa se indreapta spre recesiune.
Totusi, Merkel a fost mai putin aspra in privinta