Sony a injumatatit estimarile privind profitul operational pe 2008, la un nivel mult sub asteptarile pietei, argumentand decizia prin aprecierea yenului si competitia stransa de pe piata televizoarelor cu ecran plat si aparatelor foto digitale, care a determinat scaderea preturilor.
Conglomeratul japonez obtine peste trei sferturi din incasarile anuale din exporturi, situatie care expune compania, intr-o foarte mare masura, la fluctuatiile de pe pietele valutare, transmite Reuters.
Sony si-a modificat prognoza privind cursul yenului in semestrul octombrie-martie, de la 160 yeni/euro la 140 yeni/euro.
Cu toate acestea, noile estimari sunt indepartate de cursul inregistrat joi, de 124,8 yeni/euro, semnaland ca grupul ar putea decide noi reduceri ale tintei de castig.
Totodata, corporatia a redus cursul yen/dolar estimat pentru aceeasi perioada de la 105 yeni/dolar la 100 yeni/dolar, fata de cotatia de 97,6 yeni/dolar de joi.
Astfel, compania japoneza, unul dintre liderii globali ai industriei high-tech, anticipeaza ca va obtine un profit operational de 200 miliarde yeni (circa 2 miliarde de dolari) pentru anul fiscal incheiat la 31 martie 2009, fata de proiectia anterioara, de 470 miliarde yeni (4,7 miliarde de dolari).
Sony a redus estimarile privind profitul net cu 38%, la 150 miliarde yeni (1,5 miliarde de dolari), si mizeaza pe vanzari de 9.000 de miliarde yeni (90 miliarde de dolari), cu 2% sub proiectia anterioara.
Pe langa intarirea yenului fata de valutele de pe principalele piete de export ale companiei, Sony a aratat ca prabusirea dinamismului economiei globale va reduce profitabilitatea operatiunilor pe segmentele LCD TV, aparate foto digitale compacte si camcordere (camere video digitale compacte). Totodata, caderea puternica a bursei de la Tokyo afecteaza serios divizia financiara a conglomeratului.
Prabusirea p