Vânzările prin internet sunt coordonate de specialişti IT şi nu de afacerişti sau antreprenori. În plus, peste 84 la sută dintre aceşti coordonatori declară că nici nu vor apela la un manager în comerţ virtual sau alt specialist în acest domeniu de afaceri. Explicaţia este aceea că piaţa virtuală din România se dezvoltă mai greu şi se află la început, jumătate din magazinele on-line având sub doi ani de activitate. Datele fac parte dintr-un studiu RoCommerce, care a analizat modul de funcţionare a comerţului virtual, precum şi resursele umane implicate într-o astfel de afacere. Astfel, peste 70 la sută din magazinele online au cel mult trei angajaţi, iar cei care au deschis afacerea mai au şi alte atribuţii, în afară de coordonarea vânzărilor.
Afaceriştii plătesc publicitate pentru magazinele lor, tot în spaţiul virtual, comunică prin e-mail şi telefon cu clienţii, iar pentru evitarea fraudelor utilizează confirmarea telefonică. Piaţa virtuală românească este dominată de magazinele cu produse IT (54,66 la sută) şi electronice (26,94 la sută). Cele mai puţin profitabile site-uri de vânzări sunt cele cu cărţi, care abia trec de 3 procente. La studiu au participat 386 de reprezentanţi ai firmelor de comerţ electronic. (E.H.)
Vânzările prin internet sunt coordonate de specialişti IT şi nu de afacerişti sau antreprenori. În plus, peste 84 la sută dintre aceşti coordonatori declară că nici nu vor apela la un manager în comerţ virtual sau alt specialist în acest domeniu de afaceri. Explicaţia este aceea că piaţa virtuală din România se dezvoltă mai greu şi se află la început, jumătate din magazinele on-line având sub doi ani de activitate. Datele fac parte dintr-un studiu RoCommerce, care a analizat modul de funcţionare a comerţului virtual, precum şi resursele umane implicate într-o astfel de afacere. Astfel, peste 70 la sută din magazinele online au