Desi au posibilitatea angajarii unui city manager, Nicolae Matei, Dumitru Bocai, Ion Nicolin si Adrian Stan prefera sa nu o faca In conformitate cu prevederile articolului 11 din Legea nr. 215/2001, primarii au posibilitatea de a-si numi un city manager, iar presedintele consiliului judetean, un administrator public. Acelasi normativ permite edililor sa-si angajeze si consilieri personali. Legea nr. 215/2001 privind organizarea si functionarea administratiei publice locale, modificata in anul 2006, permite sefilor administratiilor publice locale sa aiba acest city manager in baza unui contract de management. Potrivit presedintelui executiv al Asociatiei Oraselor din Romania (AOR), Ionel Chirita, legiuitorul a stipulat ca, pe perioada mandatului, primarul unei comune are dreptul sa-si angajeze un consilier personal, cel al unui oras sau municipiu, trei consilieri personali, iar seful administrativ al unui municipiu resedinta de judet se poate "sfatui" cu cinci consilieri personali. "Atributiile acestora sunt stabilite de primar, iar retribuirea lor se face pe grila de salarizare a personalului contractual al primariei, ceea ce-i permite unui consilier personal sa desfasoare, in paralel, si activitati economice si, totodata, poate beneficia de un fond de premiere de 2%", a specificat Chirita. In cazul city managerului, legea nu stipuleaza supunerea aprobarii consiliului local a contractului de management al acestuia. "De bun simt ar fi sa aiba si acceptul consilierilor, deoarece este vorba de alocarea unor bani, pentru plata salariului, din bugetul local", este de parere presedintele executiv al AOR.
Preocuparile unui city manager In mod normal, un city manager ar trebui sa fie responsabil pentru controlul operatiunilor derulate de municipalitate si de implementarea masurilor adoptate de consiliul local. Atributiile frecvente ce i se atribuie unui asemenea "