Criza economica internationala i-a facut pana si pe francezi, un popor de gurmanzi recunoscut pentru traditia de a consuma vinuri si mancaruri fine, sa renunte la vechile obiceiuri alimentare.
Este vremea pranzului in Paris, iar restaurantul la care se inghesuie toata lumea nu are nici fete de masa asortate, nici carafe cu vin rosu. Este un restaurant McDonald's si se pare ca francezilor le place tot mai mult sa manance aici, scrie Bloomberg.
In tot acest timp, in care cresterea preturilor si nivelul extrem de scazut al increderii consumatorilor i-au facut pe francezi sa isi dea deoparte mandria de a avea o bucatarie nationala rafinata preferand sa manance mai degraba meniul Big Mac, clasic pentru americani, bistrourile traditionale au tot mai mult de suferit. Aproximativ 3.000 de restaurante independente din Franta au intrat in faliment in prima jumatate a anului, cu 27% mai multe comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit Insee, Oficiul national de statistica din Paris.
"O chiftea de hamburger cu cartofi prajiti costa aproape de doua ori mai mult intr-un bistrou aflat la coltul cladirii unde imi am biroul", a afirmat Alexandre Cavanel, un programator IT in varsta de 27 de ani, in timp ce manca impreuna cu colegii sai la un McDonald's din cartierul Operei din Paris un meniu cheeseburger dublu pentru care a platit 8 euro (10,70 dolari).
Compania McDonald's, acuzata de Jose Bove - un fermier activist care a candidat anul trecut la presedintie - ca ar servi "junk food", mancare de calitate foarte proasta, a raportat ca estimeaza o crestere cu 12% in acest an a castigurilor provenite de la restaurantele din Franta. Soarta restaurantelor traditionale din aceasta tara ar putea, din contra, sa se inrautateasca din cauza declinului economic care face ca tot mai multe persoane sa refuze oferte alimentare precum mancarea de rata "