Primul criteriu pe care românii îl iau în calcul atunci când aleg un produs este preţul şi nu campania de mediu a firmei. Francezii preferă companiile responsabile . Mallurile lansează campanii ecologice pentru a-şi promova imaginea, dar şi pentru a educa publicul în spiritul protecţiei mediului. Un copac în mărime naturală făcut din peturi şi o casă construită, de asemenea, din sticle de plastic atrag privirile celor care intră zilele acestea în Plaza România. Tot centrul comercial a fost împânzit de panouri imense care prezintă vizitatorilor informaţii cu privire la speciile ameninţate cu dispariţia, precum dropia sau sturionul.
La etajul trei, exact în faţa cinematografului, se înalţă o „sculptură” din peturi, iar panourile descriu efectele pe care acumularea de dioxid de carbon în atmosferă le are asupra climei. În plus, există un punct unde clienţii centrului comercial pot face donaţii pentru împăduriri.
„Prin această campanie se doreşte tragerea unui semnal de alarmă asupra efectelor ireversibile ale schimbărilor climatice, precum şi dezvoltarea unei atitudini responsabile faţă de mediu”, a declarat Marilena Brînzan, director de relaţii publice la Anchor Group, care deţine Plaza România.
Unii oameni se opresc să citească mesajele, alţii trec nepăsători mai departe. Unii se arată chiar foarte preocupaţi de soarta mediului înconjurător, dând bani pentru plantarea de copaci. „Donaţiile cele mai mari se fac în weekend, când oamenii au mai mult timp liber, şi mai puţin în timpul săptămânii, când probabil sunt mai grăbiţi”, a spus Cristina Simionescu, voluntar la organizaţia neguvernamentală ViitorPlus.
Zeci de mii de oameni, zilnic la mall
Mallurile au devenit, cel puţin în Bucureşti, un mod de viaţă. Tinerii îşi petrec timpul liber în astfel de centre comerciale care le pun la dispoziţie caf