Anul viitor dobanzile la finantarile in leasing, acordate in general in euro, vor fi de cel putin 10%, ceea ce inseamna o crestere de 40-50% comparativ cu inceputul acestui an, cand costul leasingului era de 7%, in medie, estimeaza jucatorii de pe aceasta piata.
La mijlocul acestui an costul leasingului a urcat la 8%, iar in prezent este de circa 9%, in medie, urmand ca in urmatoarele cateva luni sa urce la doua cifre din cauza scumpirii surselor de refinantare.
"Dobanda medie pe piata de leasing va fi anul viitor de doua cifre, cel putin 10%", afirma Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing, una din primele zece companii din aceasta piata, cu finantari de 164 de milioane de euro in primele noua luni.
Diaconescu se alatura astfel managerilor care au declarat in ultima perioada ca dobanzile la leasing vor urca la doua cifre in urmatoarele cateva luni. Recent, Septimiu Postelnicu, directorul general al UniCredit Leasing, prima companie de pe piata dupa rezultatele din 2007, estima ca anul acesta se va incheia cu dobanzi de 10-11%. Si Claudiu Stanescu, directorul general al BCR Leasing, a doua companie de pe piata anul trecut, considera ca dobanzile se vor majora la 10% in urmatoarele luni.
"La noi au crescut costurile in aceasta luna, de la 8,25% la 9,25% pe an. Cred ca vom mentine dobanda la acest nivel circa trei luni", afirma directorul general al Impuls Leasing.
El spune ca firmele mici de leasing vor avea probleme cu gasirea surselor de finantare din cauza crizei de lichiditati din piata, in timp ce firmele care fac parte din grupuri financiare vor atrage finantari de la actionari, dar la costuri mai mari.
"De acum, timp de un an, un an si jumatate, cat cred ca va dura aceasta criza, bancile care le imprumuta bani firmelor mici vor cere mult mai multe garantii. Firmele mici, care cauta bani pe piata, isi vor inceti