Culmea ridicolului: pe spatele Directiei Generale a Finantelor Publice locale doi reprezentanti ai esalonului superior de conducere al institutiei figureaza ca ar fi beneficiat gratuit de servicii de internet pe adresele de domiciliu. In mod cu totul si cu totul intimplator, cei doi protagonisti sint nimeni altul decit directorul executiv, Ilie Deca si sefa Administratiei Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii, Carmen Siclovan. Adresele celor doi apar pe o factura a UPC ca puncte de consum pentru servicii de internet, alaturi de alte sedii ale Directiei de Finante, in cadrul unui contract intre DGFP Braila si UPC. In dreptul adreselor respective apare facturata ca bonus suma de 121,52 lei.
Ca intr-o scena de teatru absurd, furnizorul acestor servicii le sare in ajutor directorilor din Finante cu o explicatie halucinanta: o eroare de transfer de date. Chiar daca, prin absurd, motivul invocat ar fi veridic, care ar fi sansele ca tocmai cei doi sa fie subiectul unei astfel de erori? De ce, de exemplu, nu au aparut alti salariati ai DGFP Braila ori doi clienti obisnuiti ai respectivei companii?
Teoretic, institutia publica nu a suferit nici o pierdere pecuniara in urma acestei "erori", intrucit serviciile apar ca si cind ar fi fost facturate ca bonus la abonamentul business al DGFP Braila. Cu toate acestea, greseala asumata salvator de catre UPC da o lovitura sub centura imaginii institutiei care vegheaza la respectarea legislatiei in domeniul fiscal.
Factura cu "eroarea" a fost emisa in cursul lunii august 2008 si face referire la consumul aferent lunii iulie in cuantum de 2.065,78 lei. In desfasuratorul facturii UPC apar 6 puncte de consum: patru dintre ele reprezinta sedii ale Directiei Finantelor in Braila, Ianca, Faurei si Insuratei, plus doua adrese din municipiu: una a directorului executiv Ilie Deca, iar cea de a doua a