Absolventa a Universitatii Nationale de Arte, sectia pictura, la clasa profesorului Florin Mitroi, in 2001, Anca Benera are deja nu doar un curriculum vitae impresionant, ci si un profil limpede conturat in lumea dificila si caleidoscopica a artelor vizuale contemporane.
Astfel, in numai sapte ani, vorbim deja de cinci expozitii personale (din care trei la Viena si in Gent, Belgia), de o bursa Solomon Guggenheim si un sejur la muzeul Peggy Guggenheim din Venetia, de o alta Kultur Kontakt, de expozitii colective la Bucuresti, Salonic, Budapesta, Liublijana, Viena, Roma, Dundee, Berlin, cele mai recente fiind Bienala Tinerilor Artisti, in desfasurare, si Ars Telefonica (unde insa Anca Benera a fost coautor de concept si organizator). Autoare de proiecte in cele mai diferite medii, realizand de exemplu pioneze "gigant" (vezi foto), multicolore amplasate in parc, compozitii cu jocuri liniare cu fire si lumina care imbraca spatiile, fotografii cu ecvestre ale lui Lenin, "colectia de colectionari" (oameni si colectiile lor de obiecte bizare), pseudojocuri pe calculator - Prinde iepurele, regasibil intr-un site cu o grafica la fel de alerta si originala ca si celelalte creatii ale sale, www.conjoint.ro - scurte filme video sau de animatie, marturisim ca ne intereseaza mult si ca pictor. Dar, mai intai, cate ceva despre doua din aceste proiecte.
A face sculptura contemporana pentru spatii publice, din joc si din pioneze, e un demers care propune o mare alternativa sculpturii "de aparat", susceptibil a readuce aproape de societate rostul firesc al artistului.
Observam aici gratia inventiei si natura pronuntat ludica, provenita din amplasarea unui mic obiect cotidian intr-un context si cu niste dimensiuni neasteptate, pe care privitorul il descopera cu empatie si surpriza. La fel de interesant este ca obiectele isi mentin in timp intensitatea vizuala