Grupul german Metro, cu afaceri de aproape 2 miliarde de euro in Romania, va mai investi inca 100 de milioane de euro in acest an in extinderea pe piata locala, in conditiile in care mizeaza pe rezistenta sectorului bunurilor de larg consum din Romania in fata crizei financiare.
"Criza financiara nu cred ca va avea efecte asupra cheltuielilor consumatorilor pentru bunuri de larg consum, in Romania. Mai degraba mi-as face griji pentru sectorul real estate, pentru ca situatia de pe piata financiara ar putea afecta unele proiecte imobiliare", a afirmat Tjeerd Jegen, managing director al Real Hypermarket Romania. El a adaugat ca vede inca un potential mare de crestere in comertul local, datorita decalajului fata de nivelul de dezvoltare al pietelor din Europa de Vest.
Reprezentantii celui mai mare jucator din comertul local au anuntat ca Metro va mai deschide 5 unitati in Romania pana la finele acestui an, dintre care patru hipermarketuri Real, si va relua extinderea retelei Metro Cash & Carry Romania cu o deschidere in orasul Deva, in luna noiembrie. Investitiile totale ce urmeaza sa fie realizate de grup in ultimul trimestru din 2008 pot fi estimate la 100 de mil. euro. Acestea reprezinta aproximativ un sfert din valoarea investitiilor in extindere planificate de retelele internationale de retail alimentar in ultimele trei luni din an, in Romania. Retailerii au lasat pentru ultimul trimestru mai mult de jumatate din deschiderile planificate pentru 2008, unele inaugurari fiind intarziate din cauze ce tin de dezvoltatorii imobiliari sau de constructorii proiectelor.
Grupul german Metro, cu afaceri de aproape 2 miliarde de euro in Romania, va mai investi inca 100 de milioane de euro in acest an in extinderea pe piata locala, in conditiile in care mizeaza pe rezistenta sectorului bunurilor de larg consum din Romania in fata crizei financiare. @N_P