Sistemul "Pay as you drive" (PAYD) a fost implementat cu succes in Australia, in cateva state din SUA, in Africa de Sud, in Japonia, dar si in tari din Europa, cum ar fi Italia si Marea Britanie. Sistemul a dat nastere si la polemici pe tema liberatatii individului si a posibilitatii privind confidentialitatea datelor. Romanii adopta o atitudine reticenta. De ce? PAYD presupune montarea unui dispozitiv GPS monitorizat prin satelit, care ofera informatii despre numarul de kilometri parcurs
Sistemul "Pay as you drive" (PAYD) a fost implementat cu succes in Australia, in cateva state din SUA, in Africa de Sud, in Japonia, dar si in tari din Europa, cum ar fi Italia si Marea Britanie. Sistemul a dat nastere si la polemici pe tema liberatatii individului si a posibilitatii privind confidentialitatea datelor. Romanii adopta o atitudine reticenta. De ce?
PAYD presupune montarea unui dispozitiv GPS monitorizat prin satelit, care ofera informatii despre numarul de kilometri parcursi, modul de exploatare al autovehicului si da posibilitatea de a localiza instantaneu o masina furata, dar si reconstituirea dinamicii unui accident rutier. De asemenea, sistemul permite posesorilor de automobile - clienti ai companiei - sa isi controleze singuri costul primei de asigurare.
Totuşi, romanii nu vad cu ochii buni implementarea acestui sistem, pentru ca el presupune monitorizarea permanenta a autovehicului asigurat.
Razvan Popescu, Head of Retail Risk Department Generali Asigurari, sustine ca “din punct de vedere tehnic, nu exista nici o problema ca acest sistem sa fie implementat in Romania. Dificultatile nu sunt de ordin tehnic, ci de mentalitate. Intr-o piata in care frecventa de aparitie a daunelor este, de departe, cea mai mare din Europa, iar asigurarile auto se dovedesc si cea mai mare frana in desfasurarea unei activitati profitabile ca si asigurator,