Una dintre cele mai importante decizii pe care trebuie sa o luam odata sau de mai multe ori in viata este sa stim la ce companie vrem sa lucram. Pe langa o lista clasica cu avantaje si dezavantaje (nivel de salarizare, timp de lucru, oportunitati de afirmare profesionala, proximitate fata de locuinta, ambianta, tipul de colectiv in care urmeaza sa ne integram, notoritatea companiei, siguranta locului de munca in cazul unor disponibilizari etc) mai sunt si alti factori care merita luati in considerare in momentul in care ne decidem pentru o anume optiune. Unul dintre acestia, foarte putin sdau aproape deloc luat in seama, se refera la ... nume si prenume. Este binecunoscut faptul ca gandurile din inconstient ne influenteaza inevitabil comportamentul. Un astfel de exemplu il reprezinta "efectul literelor numelui", un fenomen care pare sa ia amploare, si asta pentru ca s-a constatat ca avem tendinta de a preferm acele lucruri care incep cu litera cu care incepe si numele nostru.
Psihologii Frederik Anseel si Wouter Duyck de la Universitatea Ghent din Belgia au facut un experiment prin care au vrut sa vada daca se confirma aceasta ipoteza si in cazul alegerii locului de munca. In acest scop, ei au folosit o baza de date cu informatii personale despre toti angajatii cu norma intreaga din Belgia. Mai exact, cercetatorii au verificat cat de des numele personalului unei companii se aseamana cu cel al firmei. Estimarea, care s-a realizat folosind calculul probabilistic, a reliefat un numar de potriviri extrem de mare.
Intr-un nou studiu publicat in revista "Psychological Science", jurnalul Asociatiei de Stiinte Psihologice, specialistii explica in detaliu de ce, intr-adevar, exista o legatura clara intre initialele numelui ale unui angajat si initiatele companiei unde isi desfasoara acesta activitatea. In medie, aceste similitudini sunt in proportie de