Reţelele sociale şi utilizarea facilităţilor de tip Web 2.0 continuă să crească.
Acest gen de informaţie a devenit monedă comună, ba chiar uşor devalorizată. Totuşi, modul cum pune problema un studiu Forrester Research, realizat de Josh Bernoff, arată că, dincolo de mania care deja nu mai e o noutate, viitorul 2.0 devine previzibil.
Studiul se referă la Statele Unite şi consemnează creşterea utilizatorilor - dar şi a scriitorilor, fotografilor şi regizorilor amatori - de pe YouTube, MySpace, Wikipedia sau bloguri, de la 56% în 2007, la trei din patru americani cu conexiune de internet. În cifră absolută, e vorba de zeci de milioane de americani în plus - şi, cu siguranţă, lucrurile se petrec asemănător cu sute de milioane de cetăţeni ai lumii. Studiul Forrester mai aduce două noutăţi interesante - creşterea importantă a numărului de utilizatori de peste 35 de ani şi o clasificare clară a tipurilor de utilizatori ai aşa-numitului Web 2.0.
Noţiune destul de vagă şi relativă, aceasta poate fi precizată prin tipurile de site-uri pe care au loc anumite activităţi populare. În termenii Forrester, Creatorii scriu pe blogurile personale, încarcă filme pe YouTube, comentează albume de muzică, filme sau alte produse şi servicii pe Amazon.com sau Lonelyplanet.com. Aşa-numiţii Critici reacţionează în subsolul blogurilor sau pe forumuri, corectează articole pe Wikipedia, notează cu steluţe produse. Colecţionarii folosesc tehnologia rss, care strânge esenţialul mai multor site-uri în ceva numit feed reader sau adaugă tag-uri (cuvinte-cheie) în locuri ca Digg.com. Userii înregistraţi (joiners - cei care îşi creează pur şi simplu conturi pe Facebook sau Yahoo) îşi creează odată cu contul şi un profil personal pe site-urile de acest fel, cu rol de mini-CV. În fine, există şi utilizatorii pasivi sau oameni care nu se conectează.
Ascu