Producătorii auto din întreaga Europă vor închide temporar porţile uzinelor în perioada următoare pentru a face faţă reducerii cererii de maşini, ca urmare a înrăutăţirii condiţiilor de creditare şi a crizei care se întinde către sectoarele economiei reale.
Renault va închide aproape toate fabricile din Franţa pentru perioade cuprinse între una şi două săptămâni începând de luni pentru a face faţă scăderilor, potrivit lui Fabien Gache, reprezentantul sindicatului CGT, citat de AFP.
"Aproape toate fabricile vor fi închise pentru o perioadă de una-două săptămâni, sau chiar mai mult. Întreruperea va începe săptămâna viitoare de la unitatea de producţie de la Le Mans, închisă pentru 15 zile”, a spus Gache. Producţia la fabrica de la Flins, din vestul Parisului, va fi stopată pentru 15 zile iar la fabrica de la Sandouville, o echipă din două nu va lucra până la finele anului, în vreme ce unitatea de la Douai va fi închisă "până în cea de-a 37-a săptămână a anului”.
Potrivit presei spaniole, grupul pregăteşte măsuri de trimitere în şomaj tehnic 5.500 de angajaţi de la fabrica din Valladolid ca parte a planului de reducere a producţiei mondiale cu 21% în ultimele 3 luni ale lui 2008.
Renault are 80.000 de angajaţi în Europa, şi mai anunţase în luna septembrie, că va desfiinţa 6.000 de locuri de muncă în Europa, inclusiv 4.900 din Franţa.
Dacia, lovită de criză
Şi Dacia, producătorul român aflat tot în proprietatea Renault, a anunţat că va întrerupe producţia la uzina de la Mioveni în zilele de 30 şi 31 octombrie, precum şi pe 13 şi 14 noiembrie, pentru a adapta programul de fabricaţie la cererea comercială.
"Fabricaţia de piese de schimb, activitatea anumitor sectoare ale Uzinei Mecanice, cea a centrului CKD (pachete de piese destinate exportului şi asamblării în alte uzine - n.r.), precum şi