Unul dintre cele mai mari si mai riscante pariuri pe care Sorin Oprescu le-a facut cu bucurestenii a fost autostrada suspendata.
Autostrada, scoasa parca din cartile de science-fiction, e un proiect care i-a lasat muti de uimire pe multi, dar in care bucurestenii au vrut sa creada. Personal, am senzatia ca pana si Oprescu este fascinat cand povesteste despre ce va face.
Oprescu a promis ca proiectul va deveni realitate in mandatul sau, asa cum dictatorii rusi promiteau ca mierea va curge rauri.
Si edilul Capitalei, si conducatorii care au fost inaintea sa, se bazau pe studii - o schita si cateva cuvinte puse o hartie.
In cazul Bucurestiului, s-a trecut la faza a doua, in care primarul a venit cu harta autostrazii suspendate si cu explicatii vagi: va ocoli Bucurestiul, va fi - evident - suspendata, peste calea ferata.
Si s-a facut lumina!
Primarul Oprescu le-a aratat in aceasta saptamana dusmanilor, si sustinatorilor, harta viitoarei autostrazi suspendate si inelare. A urmat apoi o expunere despre trasee, costuri, parteneriate.
Lucrarile vor incepe din nord, de la Fantana Miorita, ne-a asigurat Oprescu. Autostrada ar fi construita pe deasupra liniilor de inalta tensiune care alimenteaza calea ferata ce inconjoara orasul.
"Vom avea 4 inele in jurul Bucurestiului, dar asta pe care o sa v-o prezint... Nu am hartile la mine, baietii lucrau si asta-seara pe ele. Mai ca imi vine sa dau un telefon. Daca ma aude acum vreun director care e la serviciu, sa va arat imaginat acest inel.
Este facuta din tronsoane, pentru ca o sa fie vorba de bani importanti, bugetul pe 2009, sa stiu pe ce parte financiara pot sa ma bazez. La inceputul lui 2009 doresc sa pornesc aceste lucruri indeplinind toate formele legale, inclusiv dezbaterea cu populatia", a explicat Oprescu. Apoi a apar