Dupa anunturile de pe site-urile de recrutare, cele de pe forumurile de specialitate sau cautarea candidatilor pe retelele sociale precum LinkedIn sau Facebook, recruiterii mai adauga un nume pe lista surselor de recrutare: messengerul.
"De fiecare data cand deschideam messengerul am observat ca exista o reclama care imi sarea in ochi si am dat click sa vad despre ce este vorba. Mi-am dat seama apoi ca aceasta poate fi o metoda foarte buna de recrutare. Eu imi pun de multe ori status la messenger ca fac angajari si toata lumea ma intreaba ce imi trebuie, pe cine caut", povesteste Emma Juravle, trainer al Von Consulting companie cu activitati in domeniul resurselor umane, specializata in recrutarea de personal pentru companiile din IT&C.
Juravle adauga insa ca in unele companii recruiterii nu au acces la messenger, ci numai la site-urile de recrutare. Nici in acest caz, lucrurile nu sunt pierdute: poti sa scrii un mesaj la status atunci cand ajungi seara acasa. De asemenea, Vivien Untaru, general manager al Von Consulting, spune ca are in lista de messenger pe toti candidatii cu care a colaborat si pe care i-a ajutat sa se angajeze de-a lungul timpului.
Untaru, prezenta la a doua editie a IT Recruitment Workshop, eveniment organizat de Von Consulting, a estimat ca cifra de afaceri a Von Consulting va fi de 170.000 de euro in 2008, precizand totodata ca 30-40% din proiectele de recrutare in companie provin din domeniul IT.
Cat priveste anunturile in ziar, acestea se numara printre ultimele solutii la care apeleaza recruiterii. Singurul loc unde acestea pot functiona cu mai mult succes sunt orasele mici din provincie.
"Exista oameni buni de IT care se pierd in provincie si care de obicei vor sa se relocheze. Spre exemplu, in Ramnicu Valcea exista un liceu foarte bun care pregateste specialisti in IT", precizeaza Juravle, care adauga