Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri de pe piata locala, a raportat in T3 o crestere organica (cu acelasi numar de magazine) de 5,6% fata de perioada similara din 2007, in Romania, de doua ori mai redusa decat ritmul din al doilea trimestru. Luand in calcul si expansiunea retelei, rata de majorare a vanzarilor in euro in T3 a fost identica celei raportate in T2, de 43,5%, se mai arata in raportul financiar al retailerului francez.
Carrefour Romania a ramas insa in topul subsidiarelor grupului cu cele mai mari rate de crestere organica in T3, alaturi de companiile din Brazilia si Argentina. In conditiile expansiunii retailerului cu 9 hipermarketuri in Romania in perioada octombrie 2007- septembrie 2008 (inclusiv), pana la 17 unitati, si integrarii retelei de 21 de supermarketuri Artima, vanzarile companiei la nivel local au ajuns la 819 mil. euro in primele noua luni ale anului, in crestere cu 41,5% fata de aceeasi perioada din 2007. In acelasi interval, rata de crestere organica a fost de 8,7%.
Carrefour este primul retailer de pe piata bunurilor de larg consum care a facut publica valoarea vanzarilor in primele noua luni din acest an. Cea mai recenta inaugurare a retelei de hipermarketuri pe piata locala a avut loc la Oradea, in octombrie, aceasta fiind a 18-a locatie. Anul trecut, Carrefour Romania a realizat o cifra de afaceri de 866 de milioane de euro, in crestere cu 42,2% fata de valoarea din 2006. Estimarile companiei franceze pentru intregul an indica vanzari de peste un miliard de euro, doar pe segmentul hipermarketurilor. Daca retailerul isi va pastra ritmul de crestere in jurul a 40% si in T4, vanzarile Carrefour Romania in 2008 ar putea depasi 1,2 miliarde de euro.
Reprezentantii Carrefour Romania au declarat recent ca afacerile companiei nu au fost afectate pana acum de criza financiara, nefiind astfel necesara redimensi