Regionala de Drumuri şi Poduri Iaşi nu acordă contracte pentru mentenanţa şoselelor firmelor care lucrează pe bani puţini.
Contestaţii peste contestaţii, câştigători anulaţi, zeci de milioane de euro plătite în plus. Acestea sunt rezultatele licitaţiilor de întreţinere multianuală acordate săptămâna trecută de mai multe direcţii regionale ale companiei de autostrăzi. Principalul beneficiar: firma Pa&Co International, deţinută de omul de afaceri Costel Căşuneanu, care îşi rotunjeşte averea în următorii patru ani cu peste 200 de milioane de euro.
Pe cinci din cele nouă secţii ale Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri (DRDP) din Iaşi, firmele clasate pe locul doi au reuşit să-şi adjudece contractele în urma contestaţiilor depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţ iilor (CNSC), deşi aveau oferte cu circa 60 de milioane de euro mai mari faţă de oferta declarată iniţial câştigătoare. Mai simplu, nu se ştie de ce, autorităţile au considerat că, fiind ieftin, e şi de slabă calitate.
Statul nu zice „scump, dom’le, scump“
În urma acestor contestaţii depuse de Pa&Co şi de Vega ’93 - controlată de Corneliu Istrate şi Maricel Păcuraru - factura pe care o va plăti DRDP Iaşi până în 2011 va fi cu circa 75,7 milioane de euro (276,5 milioane de lei) mai mare. Astfel, în urma contestaţiilor, Căşuneanu va primi pentru întreţinerea drumurilor din Bacău, Botoşani, Focşani şi Iaşi peste 156 de milioane de euro, mai bine de 34 de milioane de euro pe an. Omul de afaceri nu a fost disponibil pentru comentarii pe marginea acestui subiect.
Ofertele mici, motiv de descalificare
Firma cu cea mai bună ofertă economică, UMB Spedition, deţinută de Dorinel Umbrărescu, alt „rege al asfaltului“, a fost descalificată deoarece banii pe care îi cerea în schimbul serviciilor de întreţinere erau bătător la ochi de puţi